Arta de a Vorbi în Public la zi, zi de zi
În cele ce urmează vă supun atenței câteva aspecte importante pentru succesul oricărei prezentări, indiferent că vorbim de o prezentare de produs, a companiei, pentru a obține o finanțare, un job și așa mai departe.
Aplicați sistemul V.A.K. Majoritatea oamenilor tind să aibă un stil de învățare preferat care se referă la modul în care primesc și procesează informațiile. Unii oameni preferă ca informația să fie prezentată vizual, alții preferă auditiv și unii răspund mai bine la experiențele kinestezice. Dacă puteți combina aceste trei elemente în livrarea prezentării, vă puteți apropia mai mult de stilul preferat de audiență de a primi și reține informații.
Subestimat este subevaluat: evitați detaliile. În cele mai multe cazuri, este logic să nu insultați inteligența audienței explicând punctele tale prea detaliat. Dacă este făcut bine, un punct subestimat poate menține conținutul clar și poate lăsa publicul să dorească mai mult. Puteți detalia mai multe în timpul întrebărilor, dacă este necesar.
Evitați să vorbiți ca o albină. Ar fi uimitor dacă cuiva i-ar plăcea să asculte un profesor care vorbește ca o albină. Vorbea monoton și, după un timp, toată clasa își pierdea interesul. Evident, aceasta nu este o situație ideală, deoarece acordați atenție convingerii acestora. Prin urmare, trebuie să-ți folosești tonul și volumul cu înțelepciune. Pentru a sublinia un punct, creșteți tonul, creșteți volumul și, eventual, faceți o pauză înainte și după ce faceți un punct. Dacă folosești aceste elemente în avantajul tău, discursul tău va suna mai semnificativ.
Folosește Cârligul. Oamenii decid dacă le place discursul tău în primele șapte secunde. Dacă nu îți atragi publicul imediat, îl vei pierde.
Cea mai mare greșeală pe care o fac vorbitorii în public este: Începând cu „eu” sau „meu”.
O să fiu sincer: nimănui nu-i pasă de tine, de istoria ta sau de relația ta ca oaspetele de onoare – cel puțin nu încă. Toată lumea este adunată pentru dicurs/poveste/prezentare și despre care vor să audă. Vor să audă povești jenante, secrete și informații amuzante. Deci, dă-le ce vor. Și fă-o repede.
Odată ce ați captat publicul, trebuie să le oferiți câteva informații despre motivul pentru care faci prezentarea în primul rând. Până acum, sunt moderat intrigați și își doresc un context. Cu toate acestea, există o modalitate corectă și greșită de a oferi fundal.
NU
- pierde ocazia pentru o glumă bună.
- trece peste detaliile delicioase.
- face să sune ca al tuturor celorlalți.
Opriți superlativele. Un superlativ este un cuvânt care semnifică cel mai mult o trăsătură. De exemplu, iată superlativele care sunt folosite cel mai des în pâine prăjită:
- Cel mai dulce
- Cel mai frumos
- Cel mai amuzant
- Cel mai grozav
- Cel mai amabil
- Cel mai inteligent
Aceste cuvinte sunt ca vata de zahăr – sună frumos, dar nu au valoare nutritivă.
Ținând cont de aceste detalii, precum și de cele din celelalte articole de pe platformă, puse la dispoziția ta cu bucurie pentru a crea discursuri și prezentări cât mai de impact, oricând te așteptăm la prezentările și atelierele practice despre Arta Vorbitului în Public!