16 sfaturi de vorbire în public bazate pe știință pentru a fi un maestru vorbitor – partea a 3-a

Citește aici partea anterioară a articolului!

8. Prezența Scenică Master
Știați că vorbirea în public este de fapt o abilitate? Mulți oameni se luptă cu anxietatea de scenă pentru că simt că „au ratat nota” la vorbirea în public sau le lipsește pentru că nu au o prezență naturală pe scenă. Neadevarat!

Prezența pe scenă și vorbirea în public sunt abilități pe care trebuie să le înveți — foarte puțini oameni le au în mod natural.

9. Includeți publicul
O altă descoperire de la Quantified Communication a fost în legătură cu publicul. Ei au descoperit că cei mai încrezători vorbitori folosesc cu 46,9% mai mult limbaj incluziv decât vorbitorii emotivi, ceea ce înseamnă că folosesc cuvinte colaborative și pronume personale pentru a ajuta publicul să se simtă mai implicat în mesaj. Această descoperire ar putea indica faptul că cei mai încrezători vorbitori sunt orientați spre comunitate și sugerează că limbajul condus de camaraderie poate ajuta vorbitorii nervoși să-și dezvolte încrederea prin depășirea acestei frici evolutive de ostracism.

Nu vorbi la audiență, vorbește cu publicul!

Puteți crea activități, puteți facilita sesiuni de întrebări sau răspunsuri sau puteți face apeluri către public? Am ținut cel mai emoționant discurs din viața mea și am decis să includ publicul în mod constant. Acest lucru mi-a calmat nervii și m-a ajutat să mă conectez cu mulțimea.

10. Ridică oamenii în picioare
Este recompensa supremă pentru un discurs bine rostit. De ce unii vorbitori ne pot mișca atât de profund încât să stăm în picioare la final? Emoţie. Iată care este greșeala numărul unu pe care o fac vorbitorii:

A gândi credibil înseamnă a fi lipsit de emoții.

Mulți vorbitori care încearcă să pară profesioniști și serioși cred că trebuie să susțină discursuri directe, lipsite de emoții. Aceasta este problema celor mai puțin populare discuții TED. Sunt discursuri interesante, bine prezentate, rigide și plictisitoare! Să ai emoții, să-ți pese de munca ta și să contopești energie în discursul tău NU te face mai puțin profesionist. Îți face mesajul profesional mai plăcut.

Emoțiile sunt condimentele discursurilor.

Emoțiile adaugă condiment, aromă și personalitate discursului, poveștilor și ideilor tale. Iată cele mai comune emoții pe care vorbitorii le pot adăuga la discuțiile lor. Aveți vreo poveste care poate întruchipa aceste emoții?

  • Pasiune
  • Vulnerabilitate
  • Veneraţie
  • Regret
  • Entuziasm
  • Frică
  • Putere

Cum să obțineți ovație în picioare: profesorul de public speaking, Michael Port are un sfat grozav pentru vorbitori în cursul său Heroic Public Speaking. El încurajează vorbitorii să se gândească la un exercițiu sau o activitate de făcut chiar înainte de sfârșitul unui discurs, astfel încât membrii audienței să fie deja pe picioare. De exemplu, poți să-i pui pe toți să se ridice și să spună că acțiunea lor iese cu voce tare sau să dea cinste celor de lângă ei. Apoi spune-ți ultimele câteva rânduri. Cu oamenii care stau deja în picioare, îi activează ȘI sunt deja în picioare pentru ovație la final.

11. Rezolvați o problemă
Un alt sfat uimitor de vorbire în public este încadrarea discursului în jurul rezolvării problemelor. Vă spun că toate discursurile grozave încep cu o problemă pe care o recunoaștem cu toții – aceasta atinge instantaneu o durere comună la care ne putem raporta și o dorim rezolvată. Problema „ce este” sau ce se întâmplă acum este greșită. Acest lucru captează atenția oamenilor. Apoi, vorbitorul promite o soluție la această problemă – care atenuează îngrijorarea și oferă ușurare audienței. Acesta este „ceea ce ar putea fi”. Cele mai bune discursuri merg între probleme și soluții, ducând publicul într-o călătorie emoțională.

Exemplu: „I Have a Dream Speech” a lui Martin Luther King Jr.:

Problemă: „America a dat poporului negru un cec fără valoare, un cec care a revenit marcat „fonduri insuficiente”.
Soluție: „Dar refuzăm să credem că banca justiției este falimentară. Refuzăm să credem că nu există fonduri suficiente în marile seifuri de oportunitate ale acestei națiuni. Așa că am venit să încasăm acest cec, un cec care ne va oferi la cerere bogățiile libertății și securitatea justiției.”
Oricine poate face acest lucru cu voce tare sau joasă.

De exemplu, fac asta cu limbajul corpului în fiecare prezentare pe care o fac:

Problemă: „De câte ori ați intrat la o petrecere sau la un eveniment de networking și v-ați simțit instantaneu stânjenit sau inconfortabil?”
Soluție: „Cea mai bună modalitate de a-ți combate stânjenirea este cu o rutină de succes.”
Problemă: „Cea mai grea parte a vânzărilor este construirea încrederii. Îți iubești produsul, îți iubești marca, dar nu ai idee cum să împărtășești această dragoste cu un potențial client fără a fi considerat spam sau agresiv.”
Soluție: „Există o modalitate incredibil de ușor de a remedia acest lucru. Se numesc indicatori de încredere.”

Ce probleme și soluții poți rezolva?

12. Once Upon a Time
Ați auzit sfatul „Arată, nu spune”? Același lucru este valabil și pentru vorbitorii în public. Vorbitorii pot spune publicului problemele și soluțiile, dar arătarea problemelor în viața reală și a soluțiilor în acțiune necesită povești. Poveștile sunt incredibil de puternice pentru că creierul nostru le mănâncă! Cercetările au descoperit că, pe măsură ce spui o poveste, creierul ascultătorului se activează ca și cum el însuși ar fi în poveste! Acest lucru nu numai că captează atenția oamenilor, dar vă face și punctele mai memorabile.

Permiteți-mi să vă spun o poveste despre importanța poveștilor.

Iubesc știința și obișnuiam să pun cât mai multe studii și fapte în prezentările mele. Pachetul meu de slide-uri era plin de diagrame ingenioase și grafice uimitoare. La un eveniment, am apărut și proiectorul lor nu funcționa – nu mi-am putut arăta prezentarea pregătită. Eram atât de nervos și îngrijorat că aproape eram să anulez evenimentul. Însă mi s-a părut ridicol să anulez un eveniment doar pentru că videoproiectorul nu funcționa, așa că i-am avertizat pe organizatori că probabil va fi una dintre cele mai proaste prezentări ale mele. Deoarece nu aveam imagini din care să ies, a trebuit să explic experimentele ca povești (fără numere) și să mă bazez pe exemple de la oameni reali pe care i-am predat în loc de studii de caz formale. La finalul discursului, publicul s-a ridicat în picioare și a izbucnit în aplauze. Era o audiență restrânsă de aproximativ 25 de persoane, dar totuși am fost uluit! Am primit unele dintre cele mai bune feedback-uri din acel discurs pe care l-am primit vreodată. De ce? Am folosit povești pentru a-mi ilustra punctele în loc de fapte și cifre uscate.

Gândiți-vă la cele trei probleme principale din discursul dvs. Acum gândește-te la povești pentru a le demonstra.
Gândiți-vă la cele trei soluții principale din discursul dvs. Acum gândiți-vă la poveștile oamenilor care le-au folosit.

2024-05-07T19:32:00+02:00
Go to Top