Generația care ocupă repede majoritatea rolurilor de conducere a afacerilor este cea generată de jocurile video, petrecând cel mai mult timp la cumpărături on-line și folosirea social media mai obișnuită decât orice altă generație.

Dacă v-ați gândit la milenialii, probabil că v-ați gândit că aceștia au dominat mediatizarea pentru ultimul deceniu. Dar este de fapt Generația X, este cea care acoperă persoanele născute între 1965 și 1981 prin definiție.

Pe fondul faptului că Pew Research a făcut referire la ei într-un raport din 2014, Gen X este “copilul mijlociu neglijat al Americii” și nu auzim prea multe despre grup. Se pare că toți ochii se îndreaptă cel mai mult către cei care se retrag încet sau de milenialii în plină ascensiune, acum generația majoritară a lumii. Dar studiul recent CNBC a arătat că Gen X joacă un rol critic – și subapreciat – în conducere, pe măsură ce organizațiile se luptă cu transformarea digitală.

În Prognoza globală a liderilor din 2018 – publicată de DDI, Consiliul Conferinței și EY, cu sprijinul CNBC – am analizat mai mult de 25.000 de lideri din 54 de țări și 26 de sectoare majore din industrie. Au constatat că Gen X reprezintă acum 51% din rolurile de lider la nivel global. Cu o medie de 20 de ani de experiență la locul de muncă, aceștia sunt pregătiți să-și asume rapid aproape toate rolurile executive de top.

Cercetările lor au arătat că, deși nu sunt de obicei considerați nativi digitali în măsura în care sunt milenialii, liderii Gen X sunt la fel de susceptibili să se simtă confortabil în folosirea tehnologiei la locul de muncă: aproximativ 54 la sută din Gen X și 56 la sută din milenii ele sunt digitalizati.

Această constatare este susținută de cercetările lui Nielsen, care au dezvăluit că Gen X este cea mai conectată generație. Nielsen a descoperit că Gen X folosește media socială în jur de 40 de minute în fiecare săptămână mai mult decât milenialii. De asemenea, aveau mai multe șanse ca milenialii să rămână pe telefoanele lor la masă și să petreacă mai mult timp pe orice tip de dispozitiv – telefon, calculator sau tabletă. Și, după cum se dovedește, genul X aduce această conectivitate la lucru.

În timp ce cei din Gen X ar putea fi la fel de capabili să îndeplinească sarcinile digitale ca milenialii, ei arată și o măiestrie a aptitudinilor de leadership convenționale mai mult ca liderii generației baby boomer. Aceasta include identificarea și dezvoltarea de noi talente la organizațiile lor și conducerea execuției strategiilor de afaceri pentru a aduce idei noi în realitate.

Șaizeci și șapte la sută din liderii Gen X sunt, de asemenea, eficienți în “hiper-colaborare” și lucrează necontenit pentru a crea culturi organizaționale. Puterea liderilor din Gen “X” de a lucra cu și prin intermediul altora le permite să modeleze viitorul muncii și să genereze inovații mai rapide, ajutând oamenii să lucreze împreună pentru a rezolva problemele clienților și ale organizațiilor lor.

În ciuda influenței crescânde și a responsabilităților lor la locul de muncă, persoanele din Gen X sunt cele mai uitate pentru promovare și sunt cele mai lent pentru a avansa. Am constatat că liderii de la Gen X au avansat în medie numai 1,2 promovari în ultimii 5 ani, semnificativ mai mici decât cei mai tineri omologi ai lor milenialii (1,6 promovari) și mai mulți seniorii baby boomers (1,4 promovari) în aceeași perioadă.

În timp ce liderii de la Gen X sunt adesea sub-recunoscuți pentru rolul critic pe care îl joacă în leadership, ei se așteaptă de obicei să suporte sarcini grele. În medie, liderii de la Gen X au 7 rapoarte directe, comparativ cu doar 5 rapoarte directe pentru milenialii. În timp ce rata de avansare este mai lentă și echipele lor mai mari, Gen X rămân angajați loiali. Doar 37 la sută intenționează să plece pentru a-și promova carierele – cu cinci puncte procentuale mai mici decât milenii.

Demonstrând loialitatea, disponibilitatea de a prelua un volum mare de muncă și o combinație puternică de abilități de conducere digitale și tradiționale, Gen X produce lideri de înaltă calitate care sunt în pericol de a fi trecuți cu vederea. Organizațiile care vor să-și păstreze și să-și dezvolte liderii Gen X ar trebui:

– Ofere liderilor mai multe îndrumări externe. În timp ce conducătorii Genului X sunt loiali, ei sunt doritori de cunoaștere și cunoștințe din partea mentorilor din afara organizației lor. De fapt, 67% dintre lideri au spus că ar dori mai mult coaching extern și 57% au vrut dezvoltarea externă. Angajatorii trebuie să investească în a ajuta liderii Gen X să participe la organizațiile profesionale din afara, la conferințele din industrie și la alte grupuri, pentru a promova relațiile cu colegii și mentorii externi care pot oferi coaching-ul.

– Încurajeze liderii să conteste status quo-ul. Multe organizații pot căuta milenialii pentru a conduce proiecte inovatoare, în special cele care sunt bazate pe tehnologie. Dar conducătorii Genului X sunt susceptibili să prospere atunci când au ocazia de a experimenta noi abordări și de a provoca metodele existente. În mod ideal, o echipă de generații transfrontaliere – probabil condusă de o persoana din Gen X – poate livra cele mai inovatoare soluții.

– Tehnologie pentru a sprijini dezvoltarea tradițională. Ca și cele din alte generații, liderii Gen X au declarat că încă mai doresc metode tradiționale de învățare, cum ar fi ateliere formale, cursuri de formare și seminarii. Cu toate acestea, ei se bucură și de personalizarea și confortul oferite de instrumentele bazate pe tehnologie. Îmbinarea metodelor tradiționale de învățare cu instrumentele care utilizează tehnologia pentru a îmbunătăți și consolida învățarea îi va ajuta să profite la maximum de oportunitățile lor de dezvoltare.

“Fiecare generaţie va culege ceea ce a semănat fosta generaţie.” – proverb chinezesc.

Cei mai buni muncitori din Gen X se vor afla inca in forta de munca de cel putin 10 ani, iar cei mai tineri membri ai generatiei ar putea lucra in continuare pentru mai mult de 30 de ani, ceea ce inseamna ca Gen X va forma coloana vertebrala a conducerii organizatiilor mult timp. Cei care ignoră Gen X în favoarea concentrării doar asupra celor mai tineri generații care intră în forța de muncă vor pierde o sursă profundă și valoroasă de potențial de conducere.

Acum este timpul să ne concentrăm pe întărirea competențelor Gnerației X, dezvoltându-le în continuare o gamă largă de competențe.

Sursa: CNBC

Share This Post!

Alăturați-vă celor peste 10,765 Cursanți care s-au bucurat de educația LEARN&GO!

Devino parte a LEARN&GO pentru a-ți continua cariera și viața cu succes.

    Confirm că am fost informat/ă cu prevederile Termenilor și Condițiile site-ului www.learnandgo.ro și Termenii de Confidențialitate LEARN&GO si că mi s-a adus la cunoştinţă drepturile mele prevăzute în Legea privind protecţia datelor cu caracter personal si responsabilităţile mele privind prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin completarea acestui formular îmi exprim în mod expres consimţământul ca LEARN&GO să prelucreze datele mele cu caracter personal, care sunt oferite de către mine, in legătură cu trainingurile, evenimentele și cursurile pe care la organizează sau la care este partener, precum și să colecteze și să prelucreze datele mele pe durata cât sunt în baza de date și să asigure limitarea accesului persoanelor neautorizate.
    LEARN&GO a făcut modificări în sistem pentru a vă proteja mai mult siguranța datelor. Astfel, LEARN&GO respectă toate prevederile GDPR (General Data Protection Regulation - Regulamentul General privind Protecția Datelor).
    NU doresc să primesc informări periodice despre evenimentele LEARN&GO