16 sfaturi de vorbire în public bazate pe știință pentru a fi un maestru vorbitor
Vorbitul în public. Doar gândul că trebuie să urce pe scenă inspiră întrebări alimentate de anxietate, cum ar fi:
- Ce se întâmplă dacă publicului nu îi place discursul meu?
- Ce fac dacă urc pe scenă și mintea mea este complet goală pentru că sunt atât de nervos?
- Dacă arăt super stângaci pe scenă?
Un procent semnificativ de oameni spun că le este „frică sau foarte frică” de a vorbi în public. De fapt, această teamă este atât de larg acceptată, încât mulți oameni de știință care cercetează stresul le-au indus anxietatea, cerând participanților la studiu să țină un discurs.
Majoritatea temerilor legate de vorbitul în public provin din frica noastră de a fi judecați. Ne este atât de speriat să fim criticați, încât uităm că avem puterea de a împărtăși un mesaj. Vreau să vă învăț cum să captivați un public, astfel încât să vă puteți cuceri temerile de vorbire în public și să vă transmiteți mesajul. Să ne aprofundăm în sfaturile de vorbire în public susținute de cercetări, astfel încât să ai încrederea să urci pe scenă și să-ți stăpânești prezența pe scenă.
1. Crește-ți jocul de vorbire în public
Profesorul de afaceri de la Harvard, John Antonakis, a analizat tacticile verbale carismatice. În cercetarea sa, el a descoperit că atunci când directorii au folosit aceste tactici verbale, cota lor de conducere a crescut cu 60 la sută! Când prezentați, ar trebui să încorporați aceste trei tactici verbale carismatice:
Folosiți metafore, asemănări și analogii. Metaforele sunt ca mini-povestirile. Leagă ceva pe care cineva îl înțelege de o idee sau concept nou. Iubesc metaforele – cred că sunt cea mai puternică modalitate de a transmite idei. De exemplu, îi învăț pe oameni să citească micro-expresii și să aseamăn abilitatea de a decoda chipul cu vizionarea vieții la TV de înaltă definiție. Dintr-o dată vezi lucruri pe care nu le-ai observat înainte. Cu alte cuvinte, transform abilitatea de a decoda expresiile faciale într-o metaforă cu conexiunea la HDTV. Permiteți-mi să vă spun, ori de câte ori folosesc această metaforă cu audiențe live, oamenii fie vor spune audibil „oh” sau „ah” sau dau din cap da, de parcă ar fi făcut clic pentru ei. Aceasta este puterea unei metafore bune.
Liste din 3 părți. Ori de câte ori vorbiți în public, trebuie să aveți în vedere capacitatea publicului de a-și aminti informații. Împărțirea mesajului dvs. și a concluziilor utile în trei părți face ca oamenii să înțeleagă, să-și amintească și să acționeze cu ușurință pentru obiectivele dvs. Dacă îți poți organiza discursul în trei idei principale, chiar dacă este un mesaj improvizat în fața echipei, îi va ajuta pe oameni să-și amintească ceea ce ai de spus.
Întrebări retorice. O întrebare retorică este o întrebare pe care o puneți publicului pentru a avea un efect dramatic sau pentru a face o idee în loc să așteptați un răspuns. Ceva de genul „Știți cum vă poate funcționa acest sfat?” sau „Câți dintre voi v-ați simțit ca omul din poveste?” Nu aveți nevoie de oameni care să ridice mâinile (deși ar putea). Motivul pentru care acestea sunt atât de puternice este că orice fel de întrebare implică oamenii mental; suntem programați să răspundem la întrebări, chiar dacă este doar intern.
Vorbește cu putere. Nu este doar ceea ce spui, ci și cum o spui. Asigurați-vă că orice tactică verbală folosiți, o faceți cu putere.
2. Dreptul de încălzire
Chiar și cei mai experimentați vorbitori publici se confruntă cu o anumită anxietate de performanță. Cel mai bun mod de a învinge nervii este să ai o rutină grozavă de încălzire. Înainte de a urca pe scenă – sau chiar în fruntea unei întâlniri, pregătiți-vă cu un mic ritual de pre-performanță.
3. Folosiți o diagramă structură
Cum treci de la a fi doar un vorbitor influent la unul inspirator? Răspunsul constă într-o teorie simplă, dar extrem de universală, a vorbirii.
În calitate de designer profesionist de prezentări am petrecut ani de zile studiind strategiile retorice pentru a descoperi ceea ce face unele discursuri puternice, în timp ce altele nu reușesc să captiveze publicul. Ceea ce am descoperit este că toți vorbitorii extraordinari, de la Martin Luther King Jr. la Steve Jobs, urmează aceeași structură.
Iată ce arată diagrama structură:
Începeți prin a explica „ce este”. Aceasta este problema, procesul, nivelul de realizare etc. pe care vrei să-l schimbi.
Apoi explicați „ce ar putea fi”. Acesta este scopul tău pentru un viitor mai bun. Cei mai buni vorbitori desenează imaginea celui mai bun viitor posibil pe care mesajul lor îl poate oferi. Cu alte cuvinte, dacă fiecare membru al publicului folosește sfaturile și soluțiile tale, cum va arăta viața lui? Cum va arăta ziua lor? Ce se va schimba pentru ei?
Iată sfaturi de vorbire în public de la câțiva vorbitori publici maeștri:
Președintele Franklin Roosevelt s-a adresat Congresului în 1941 cu un discurs puternic care promitea: „Liberarea de frică, ceea ce, tradus în termeni mondiali, înseamnă o reducere la nivel mondial a armamentului până la un asemenea punct și într-o manieră atât de temeinică încât nicio națiune nu va fi într-o poziție. să comită un act de agresiune fizică împotriva oricărui vecin – oriunde în lume. Aceasta nu este viziunea unui mileniu îndepărtat. Este o bază certă pentru un fel de lume care poate fi atins în timpul și generația noastră… Acelui nou ordine ne opunem concepției mai mari – ordinea morală. O societate bună este capabilă să facă față schemelor de dominație mondială și revoluțiilor străine deopotrivă fără teamă.”
Steve Jobs le-a promis membrilor publicului: „Așadar, astăzi, am adăugat la Mac și iPod. Am adăugat Apple TV și acum iPhone. Și știi, Mac-ul este într-adevăr singurul la care te gândești ca fiind un computer. Dreapta? Și așa că ne-am gândit la asta și ne-am gândit, știi, că poate numele nostru ar trebui să reflecte acest lucru puțin mai mult decât o face. Așa că anunțăm astăzi că renunțăm la computerul din numele nostru și, din această zi înainte, vom fi cunoscuți ca Apple Inc., pentru a reflecta mixul de produse pe care îl avem astăzi… Mac-ul din 1984 este un experiență pe care cei dintre noi care am fost acolo nu o vom uita niciodată. Și nici nu cred că lumea o va uita. iPod-ul din 2001 a schimbat totul despre muzică și o vom face din nou cu iPhone-ul în 2007.”
Folosesc asta când vorbesc despre limbajul corpului. Aș putea începe prin a vorbi despre problemele de comunicare greșită cu care oamenii se luptă și apoi să explic modul în care învățarea limbajului corpului vă permite să comunicați mai eficient. Voi repeta acest lucru pe parcursul discursului meu, notând anumite lucruri cu care oamenii se luptă, urmate de tactici de limbaj corporal care rezolvă fiecare dintre aceste probleme.
După ce ți-ai explicat toate punctele, încheie-ți discursul creând o viziune clară asupra la ce se poate aștepta publicul dacă îți urmează sfaturile, investește în compania ta, îți implementează planul – orice ai încercat să-l convingi să facă.
4. Nu avertizați, nu cereți scuze sau implorați
O mare greșeală pe care o fac vorbitorii nervoși este să își ceară scuze sau să-și susțină ideile. Când ne simțim nervoși, spunem lucruri precum „Este doar părerea mea” sau „Nu sunt cu adevărat sigur” sau „Aș putea greși, dar.” Acest lucru este în detrimentul mesajului tău!
În primul rând, asigurați-vă că cercetați toate punctele dvs., astfel încât să vă simțiți încrezători în informațiile pe care le partajați. În al doilea rând, odată ce ești sigur de conținutul tău, exersează-ți discursul în fața prietenilor. De fiecare dată când se adaugă un calificativ sau o avertizare, prietenii ar trebui să-l sublinieze cu grijă și să vă pună să o luați de la capăt. Cei mai buni vorbitori știu, de asemenea, că nu le va plăcea tuturor. De fapt, unele dintre cele mai bune discursuri sunt controversate și acesta este un lucru bun! Vrei ca oamenii să se enerveze, să gândească și să simtă emoții. Asta înseamnă că lovești o coardă!