6. Folosiți umorul, spuneți povești și folosiți un limbaj eficient.
Injectează o anecdotă amuzantă în prezentarea ta și cu siguranță vei atrage atenția publicului tău. În general, publicului îi place o atingere personală într-un discurs. O poveste poate oferi asta.
7. Nu citi decât dacă trebuie.
Citirea dintr-un scenariu sau diapozitiv rupe conexiunea interpersonală. Menținând contactul vizual cu publicul, îi menține concentrarea asupra ta și a mesajului tău. O scurtă schiță vă poate servi pentru a vă stimula memoria și pentru a vă menține la sarcină.
8. Folosește-ți vocea și mâinile în mod eficient. Gesturi nervoase omise.
Comunicarea nonverbală poartă cea mai mare parte a mesajului. Livrarea bună nu atrage atenția asupra ei însăși, ci transmite ideile vorbitorului în mod clar și fără distragerea atenției.
9. Atrageți atenția la început și închideți cu un sfârșit dinamic.
Îți place să auzi un discurs care începe cu „Astăzi o să vă vorbesc despre X”? Majoritatea oamenilor nu. În schimb, utilizați o statistică de început, o anecdotă interesantă sau un citat concis. Încheiați-vă discursul cu un rezumat și o declarație puternică pe care publicul tău își va aminti cu siguranță.
10. Folosiți cu înțelepciune mijloacele audiovizuale.
Prea multe pot rupe legătura directă cu publicul, așa că folosiți-le cu moderație. Ar trebui să vă îmbunătățească sau să clarifice conținutul sau să capteze și să mențină atenția publicului.
Comunicarea bună nu este niciodată perfectă și nimeni nu se așteaptă să fii perfect. Cu toate acestea, acordarea timpului necesar pentru a vă pregăti vă va ajuta să susțineți un discurs mai bun. Este posibil să nu reușiți să vă liniștiți emoțiile în întregime, dar puteți învăța să le tineți în frâu.